דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיתופי פעולה בעסקים- כך תעשו זאת נכון 

מאת    [ 27/05/2015 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2385 פעמים ]

כעצמאים, יש לנו חשיפה מוגבלת כלפי הלקוחות שלנו. לרוב תקציבי השיווק שלנו לא בשמיים ולא מאפשרים לנו לשכור שירותי יחסי ציבור או מישהו שינהל לנו את העסק ברשתות החברתיות וברשת בכלל.

נוסף על כך, עבודה כעצמאי משמע- עצמי- אני- לבד. אני מנהל את העסק, אני בעל הדיעה הבלעדי, אני מקבל ההחלטות, אני מנהל את השיווק ועוד... הידע שיש לי לא רחב מספיק, כי אני בסה"כ אדם אחד.

יצירת שיתופי פעולה עם עצמאים/עסקים נוספים מאפשרים לנו להרחיב את העסק, לפנות לקהלי יעד חדשים שלא שמעו עלינו מעולם, ליצור שירותים ומוצרים נוספים, להרוויח יותר, ולענות על צורך חזק אצל העצמאיים- לא לעבוד לבד.

שיתופי פעולה שנעשים בהצלחה מאפשרים לנו לסעור עם משתף הפעולה וליצור שירותים ומוצרים שלא חשבנו עליהם כלל. שיתוף פעולה מוצלח מאפשר לנו להציע ללקוח שלנו מענה רחב, הוליסטי, שלם כך שלא יצטרך לחפש במקום אחר- הכל נמצא אצלינו. 

אז איך עושים את זה?

1. עלינו להבין ששיתוף פעולה מטרתו WIN WIN לשני הצדדים. אם אחד הצדדים לא יוצא מורווח- שיתוף הפעולה לא יצלח

2. בבואנו לבחור את משתף הפעולה שלנו עלינו לחשוב- "מה יצא לו מזה". כן,כן- מה יצא לו מזה. אם ברצוננו להציע לו לשתף עימנו פעולה, צריך להיות לו כדאי. ולכן לפני שאנחנו פונים למשתף הפעולה שבחרנו עלינו לחשוב לעומק, מה יש לנו להציע לו. למה שירצה לחבור אלינו.

3. שיתוף פעולה יכול להתבצע עם עסק מתחיל בתחומו או ותיק בתחומו. עסק המתחיל בתחומו- הסיכויי שירצה לשתף עימנו פעולה גבוה יותר, הוא ירצה "להוכיח" את עצמו ועל כן ישקיע מאמץ רב. שיתוף פעולה עם עסק מתחיל בתחומו מאפשר לנו לקבוע את אופי שיתוף הפעולה וחלוקת הרווחים. לדוגמא: אני מביא את קהל הלקוחות והעוקבים שלי ואתה מביא את הידע החדש שלך שלי אין. 

לעומת זאת שיתוף פעולה עם עסק ותיק בתחומו יכול למצב אותנו גבוה, קהל הלקוחות שלו גדול ועל כן החשיפה גדולה. מדוע שירצה לשתף עימנו פעולה? כי הוא רוצה לחדש, לנו יש ידע שלו אין והוא גם לא מעוניין ללמוד אותו.

4. יש לקבוע הסכם שותפות כבר בהתחלה. אין מדובר בשותפות בעסק! אלא שותפות לשם שירות מסויים או מוצר כלשהו. ההסכם צריך להכיל את תיאום הציפיות של כל אחד מהצדדים, את הפעילות שכל צד יעשה (השקעה, זמן, יכולות) ומה קורה במקרה ששיתוף הפעולה לא מצליח, כלומר- מה קורה עם הידע שצברו שני הצדדים אחד מן השני, עם הלקוחות החדשים שנוצרו בעקבות שיתוף הפעולה וכו'...

 

לסיכום, שיתוף פעולה כדאי לעסקים קטנים משום שהדבר מאפשר לנו להרחיב את עולמות התוכן והידע שלנו, פנייה לקהל יעד גדול יותר, הצעה של מוצר רחב יותר, הוליסטי, וכמובן- להגדיל את הרווחים שלנו.

 

בחרו בקפידה את משתפי הפעולה שלכם וצאו לדרך!

בצלחה!

אור קריבוס 


אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים ובינוניים


פייסבוק: https://www.facebook.com/maznika>

orkrybus@gmail.com


054-4413422


 



 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב